Tuesday, June 7, 2011

Uz aj ja blogujem…(bez slovenskej klavesnice)

Ano, som len dalsou v dave vsetkych bloggerov. Aj ja chcem vytvarat vlastne clanky, predstavit Vam kusok svojho ja, mojich inspiracii, myslienok, vyskusanych receptov , ale hlavne mojho kazdodenneho zivota. Pisat o dalsom kulturnom souk, ktory zrejme zazijem po navrate spat domov, na vychod Slovenska, po 10 mesiacoch stravenych v USA, state Oklahoma, ako vymenny student. Zrejma tu najdete gramaticke chyby a obmedzenu slovnu zasobu, no pisem v jazyku, ktory mi je najblizsi, aj ked som spociatku zvazovala blog v anglictine.


Som obycajne 17 rocne dievca zijuce svojich 10 vymennych mesiacov v Spojenych Statoch Americkych. Co ma tu priviedlo? Tuzba byt sama sebou, ziskat sebavedomie, poobzerat sa po nejakych handsome americanoch, zlepsit sa v anglictine, tuzba cestovat, vypadnut zo Slovenska (na ktore sa mimochodom dnes znova tesim), otvorit si mysel, ziskat nove kusky do satnika, novych priatelov, tuzba po dobrodruzstve… a hlavne tuzba dokazat si, ze dokazem zit rok s uplne cudzimi ludmi, v cudzom dome, v cudzej strednej skole, s fastfoodmi , konzervovanymi a mrazenymi jedlami z mikrovlnky (tu som zistila ako velmi zboznujem slovensku a celkovo europsku kuchynu). Cely Americky pribeh Vam predstavim v dalsich clankoch.


Svoje kulinarske vytvory som zacala zvecnovat na znamom slovenskom mimibazar.sk ako 14-rocna zakladoskolacka. Aj napriek tomu, ze som zvykla pekavat aspon jedenkrat tyzdenne, od zverejnovania receptov ma postupne odlakalo fotenie mobilnym telefonom, a celkovo…moja draha lenivost. Tento blog sa ale budem snazit pravidelne udrziavat. Uz len pre potreby dalsich generacii… Ja by som si rada precitala o zivote svojej babicky J.  

A preco nazov "Wherever Sylvie is"? Americko-francuzska podoba mojho mena mi bola priradena na hodine francuzstiny, v USA. Zboznujem cestovanie, objavovanie novych kultur, jedla a hlavne seba samej. Kdekolvek som, stale som to ja, Silvia zo Slovenska, ktora by nevymenila bryndzove halusky, buchty, sosovicovu polievku ci zemiakovy salat za nijake ine jedlo sveta. V mojich snoch dokazem vsetko. Snivam s otvorenymi ocami. Prave preto som, kto som. Wherever Sylvie is...it's always Sylvie.   

10 comments:

  1. Ahoj Sylvie ... veľmi sa teším na tvoje ďalšie články :) ... mám dcérku v tvojom veku, ktorá sa chystá do sveta, tak ako ty, len ona má namierené trochu južnejšie do španielsky hovoriacich krajín :)) ... určite budeme pravidelnými návštevníčkami tvojho krásneho a zaujímavého blogu :))

    ReplyDelete
  2. :) Janka, uz sa mi to konci, onedlho sa vratim spat domov, ale aj napriek tomu budem pisat aj o tom "americkom" zivote :) takato skusenost sa neda vymenit za nic, je to jednoducho nieco, co by som priala zazit kazdemu :) prajem vela stastia :) zbehne to rychlo :)

    ReplyDelete
  3. Ahoj Silvika, tak vitaj medzi nami . Som rada, ze som ta dnes objavila. Velmi zaujimave prispevky. Uz teraz sa tesim na dalsie. Mas moj obdiv, v mladom veku odist z domu a byt odkazana na chudzich ludi a tak daleko od domova. Skutocne, klobuk dole! Citala som, ze si bola na MMB. Aky mas nick na MMB? Srdecne pozdravy zo stareho, dobreho kontinnetu za velku mlaku posiela Ada

    ReplyDelete
  4. Prave som si klikla na MMB. Mala som tusaka, ze ktora Silvika si ty a moja intuicia ma nesklamala:)

    ReplyDelete
  5. Ďakujem Aďka, som veľmi vďačná za možnosť študovať v USA a určite by som každému odporúčala vyskúšať si žiť v inej krajine, pokiaľ sa naskytne možnosť. Netreba sa ničoho báť, len ísť dotoho a všetko ostatné príde samo. Iba tak začneme vidieť plusy/nedostatky našej vlastnej krajiny, a až potom to je oprávnené komentovať (média všetko skresľujú, nedá sa vytvoriť si názor podľa televízie). Dosť mi chýba to staré dobré MMB, na ktorom bolo kedysi fakt rušno :). Ale teraz máme blogy!
    Všetko dobré :)

    ReplyDelete
  6. no teda ..... krasny blog.... tlieskam.... inac tie schody maju pri kazdom dome pretoze tam bol nejaky velky poziar.... je to ako unikovy vychod keby bol poziar....

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Ďakujem Veronika, ešte sa len rozbieham v blogovaní, no veľmi ma to baví :). O tých schodoch som to teda netušila, ďakujem za info, je to zaujímavé. :)

    ReplyDelete
  9. Sylvie, ja som to vzala od konca, teda som najskor okomentovala tvoje najnovsjie prispevky, ale este raz ti chcem povedat, ze waw, krasny blogovy svet sikovnej mladej kocky! na tvoje mnamozne kolaciky si spominam aj z mimibazaru. Nech sa ti teda v skumani chuti, voni, farieb, zazitkov a ludi v USA, ako aj v spoznavani samej seba a zdokonalovani dari! fandim ti! Evi

    ReplyDelete
  10. Este raz dakujem krasne Evka, uz som teda spat na Slovensku, snazim sa prisposobit novemu prostrediu, o com sa budem snazit napisat :) Pekny den :)

    ReplyDelete