Wednesday, June 29, 2011

Zmrzlinová roláda

Vonku síce nie je veľmi letné počasie, no kalendár nasvedčuje tomu, že predsa len to naše vytúžené leto prišlo. Ako to už v pravom malom slovenskom meste alebo dedine tradične býva, vonku práve znie rozhlas. O čom? Netuším, aj tak to nikto nepočúva. Zamračená obloha, po daždi, ale ani slnku ani stopy. Aspoň ovocie a zelenina ako tak dozrievajú. Prečo si teda neurobiť leto na tanieri?





POTREBUJEME:

Cesto:
4 vajcia
4 PL cukru
2 PL kakaa

Zmrzlina:
čerstvé jahody (ja som ich nenašla veľmi veľa, čiže som použila 1 malý jahodový kompót /bez šťavy/ a asi 1,5 dcl malých "lesných" jahôd)
1 smotana na šľahanie
1- 2 balenia vanilkového cukru (mne to stačilo, keďže kompót bol sladký)

+ jahodový (alebo iný ovocný) lekvár, maslo a kokosová múčka na vymastenie a vysypanie papiera na pečenie

POSTUP:

1. Plech vyložíme papierom na pečenie, vymastíme a vysypeme kokosovou múčkou.
2. Rúru si predhrejeme na 180-200°C.
3. Zo 4 bielkov ušľaháme tuhý sneh, prišľaháme cukor, neskôr žĺtky, a nakoniec kakao. Cesto vylejeme na papier na pečenie a pečieme asi 7 minút.
4. Upečený plát cesta oddelíme od papiera na pečenie, ešte zahorúca zrolujeme do mokrej utierky a necháme vychladnúť.
5. Rozmixujeme jahody (u mňa kompótové), vyšľaháme šľahačku s cukrom. Spolu prešľaháme. Kúsky jahôd (u mňa tá čerstvá časť jahôd) pomaly prišľaháme (snažila som sa ich nešľahať na hladko).
6. Roládu rozvinieme, potrieme tenkou vrstvou lekváru a naň rozotrieme šľahačkovú zmes (asi 2 cm od okrajov, aby nevytiekla). Roládu opatrne zrolujeme (už bez utierky :D), prikryjeme alobalom a uložíme do mrazničky (aspoň 4 hodiny).

S krájaním je trochu problém, hlavne na druhý deň, treba to nechať trochu odstáť pri izbovej teplote a krájať nožom ponoreným do horúcej vody (aby zmrzlinová časť povolila).

Inšpiráciou mi bol mesačník Dobré jedlo (Október 2007), avšak recept som trochu menila.

Táák, a môj prvý receptový príspevok je na svete!

3 comments:

  1. krásny letný recept ... ešte som nikdy takúto zmrzlinovú roládku nerobila, ukladám na horúce letné dni :)

    ReplyDelete
  2. Ďakujem Janka, len ju treba nechať pred servírovaním trošinku rozmraziť :)

    ReplyDelete
  3. Tiež ukladám do google+1 recepty! Super!

    ReplyDelete