Thursday, July 14, 2011

Puertorican Oatmeal


Ovsené vločky. Nikdy som nebola ich fanúšičkou. Pamätám si skoré detské roky, keď sa mamka snažila pridať tú čudnú nabobtnanú zmes do zeleninových fašírok. Možno som si myslela, že to je nejaký druh mäsa, alebo netuším čo, keďže sa ma naši často snažili oblafnúť maskovaním mäsa v akejkoľvek podobe. Potom prišlo zapekané musli. S čokoládou, orieškami, medové... S jogurtom so ich raňajkovala zopár rokov. Sú moje obľúbené, no žiada sa zmena. Po návrate z USA som pocítila jemnú zmenu chutí, a teda musli s bielym nesladeným jogurtom nie je to pravé orechové (ani nikdy nebolo), a s ochuteným jogurtom je to na mňa zrazu prisladké. Alebo som z tejto pochúťky unavená. Netuším.




V USA prišli akési nepečené cookies, ktoré mi potajomky z triedy prinášala moja host sister, Yutong z Číny. Zbožňujem ich! Aj s ich pomocou som prišla ovseným vločkám na chuť. Včera som im teda dala druhú šancu. Našla som jednoduchý recept na rýchlu prípravu na stránke Yadi, Puertoričanky žijúcej v Spojených Štátoch. Neviem teda, či to týmto spôsobom varia len v Puerto Ricu, keďže ani neviem akým spôsobom to robia na Slovensku, ale po včerajších raňajkách môžem povedať len jedno: Nedám na ovsené vločky dopustiť! Po malých zmenách teda spomínaný recept.




This is what I call a Puertorican Oatmeal (http://shopcookmake.blogspot.com)

 Pre 1 osobu


1 pohár mlieka
2 PL vody
1/2 - 1 PL medu (v pôvodnom recepte 2 PL cukru)
štipka soli
2 štipky škorice
1/3 pohára ovsených vločiek


1. V panvici si zohrejeme mlieko, med, soľ, vodu a 1 štipku škorice.

2. Keď táto zmes začne vrieť, pridáme ovsené vločky a varíme podľa chute (ja veľmi neobľubujem klasické mlieko v tekutej podobe, preto som počkala, kým sa takmer všetko odparilo). 

3. Kašu po uvarení poprášime zvyšnou štipkou škorice.



Je krásne krémová, lahodná... taká vianočná, pre mňa dokonalá!  Ale prečo si neurobiť Vianoce (aj) v lete?!

2 comments:

  1. I'm so glad and happy that you tried my recipe! That's why I Blog. Your version looks as delicious as it should be!

    ReplyDelete
  2. Yadi, thanks for the recipe, it´s so delicious and creamy! YumYum!

    ReplyDelete