Tuesday, July 19, 2011

Tak trochu letnejšie

Počas horúcich letných dní (priznávam, nie je ich tu až tak veľa) prichádza chuť na niečo ľahšie, rýchle na prípravu a hádam aj očisťujúce. Čo tak pečené tofu, čerstvá zelenina a smotanovo- (alebo jogurtovo-) cesnakový dresing? Jednoduché, rýchle, osviežujúce...



Tofu. Priznám sa, dlho som nebola nadšenkyňou tejto pochúťky. Samotná chuť bieleho tofu je taká nijaká, pokiaľ sa teda nepripraví správnym spôsobom. V tejto pečenej podobe mi naozaj chutilo. Pre vyšší obsah bielkovín by sme túto potravinu mali zaradiť do jedálneho lístka častejšie. Prečo práve tofu? Podľa vegetarian.about.com 4oz = 113 g = pol pohára tofu obsahuje 10,1 g bielkovín (asi 1/5 odd), pričom pol pohára mlieka obsahuje len polovicu. To isté množstvo tofu navyše ukrýva 22% odd vápnika, asi 10% odd železa, 5 g tuku a žiadny cholesterol, keďže je vyrábané zrážaním sójového mlieka pomocou solí, enzýmov alebo kyselín. Pre mňa tofu = zázračná potravina.

 Pečené tofu so šalátom
1 porcia

pol balíčka bieleho tofu (použila som Alfa-Bio)
1 PL kečup
1 PL sójová omáčka
mleté korenie
pár kvapiek olivového oleja
čerstvý kôpor (nemusí byť)

Šalát:

rímsky šalát
1 menšia paradajka
1 malá uhorka

Dresing:

1/3 - 1/2 biely jogurt alebo kyslá smotana
 cesnak (použila som 1 strúčik)
 
1. Nahrejeme si rúru na 180°C. Tofu nakrájame asi na pol cm hrubé plátky. Zmiešame kečup, sójovú omáčku, korenie a olivový olej. Jednotlivé plátky tofu ponatierame touto zmesou, poukladáme na papier na pečenie jemne vytretý olivovým olejom, na každý plátok uložíme vetvičku kôpru, jemne pritlačíme a pečieme vo vyhriatej rúre asi 15 min z každej strany.

2. Zeleninu na šalát pokrájame na kúsky, šalát potrháme na menšie kúsky. 

3. Na dresing si vymiešame jogurt alebo smotanu s pretlačeným cesnakom, zalejeme ním šalát a hotovo!

Opečené kúsky tofu podávame so šalátom.



   Mňam!

2 comments:

  1. mnam, dala by som si :) krasne obrazky..krasny blog!

    ReplyDelete
  2. Dakujem Adka, ja som sa rozplyvala na vasom! :)

    ReplyDelete