Tuesday, August 16, 2011

Pecena cuketa a vajickovy salat s jablkom

V poslednej dobe som velmi zaneprazdnena. Ucenie, pecenie, navstevy, pecenie, oslavy, ucenie, pisanie slohu, pecenie. Do skusok mi ostava jeden tyzden. Podozrenie, ze nic nestiham sa zmenil na obavu, ze uz som vlastne zabudla, co som sa ucila na zaciatku. Do toho oslava dedovej osemdesiatky, bratrancovej svadby, rodinne stretnutia. Na vsetky tieto udalosti bolo treba nieco upiect. Tak som teda posledne 2 tyzdne stravila v kuchyni pecenim kolacov. Alebo ma nahanal pocit, ze zanedbavam anglictinu, tak som si pustila americky sitcom. Alebo sledovala vsetky vytvory na ostatnych blogoch. Alebo sa len tak flakala na nete, pozeranim noviniek z NYC. Mesta, ktore zboznujem. Ked si to zhrniem, nie som az taka zaneprazdnena. Len sa vyhovaram. A vadi mi, ze na svojom laptope nemam makcene ani dlzne! :D



Cuketa je obalena v trojobale a upecena v rure. Je zdravsou a lahsou nahradou vyprazanej pochutky. Vajickovy salat je ozvlastneny kyslastym jablckom. Este nikdy som nejedla ovocie v slanej podobe, no mam rada vyzvy, a tato bola chutna.



PECENA CUKETA

1 stredne velka cuketa

Na trojobal:

hladka muka
2 vajicka
struhanka (asi 2 pohare)
1/2 CL cervenej papriky
sol
mlete cierne korenie
1 CL susenej petrzlenovej vnate (nemusi byt)


1. Cuketu si pokrajame na vacsie "hranolky". Ak je mlada, nemusime ju lupat, ani zbavovat semienok.

2. Jednotlive kusky balime najskor v muke, potom vo vajickach rozslahanych s 2 PL vody a nakoniec v struhanke zmiesanej s cervenou paprikou, ciernym korenim, solou a petrzlenovou vnatou.

3 Poukladame na plech vystlany papierom na pecenie a pecieme vo vyhriatej rure pri 180C dozlatista asi 20  minut.

Pecena cuketa je najlepsia cerstvo upecena.



VAJICKOVY SALAT S JABLKOM

Pre 2 osoby

1 jablko
4 natvrdo uvarene vajicka
40 g majonezy alebo tatarskej omacky
40 g kyslej smotany alebo bieleho jogurtu
sol, mlete cierne korenie

1. Jablko pokrajame na mensie kocky, hned zmiesame so smotanou a majonezou (inak by zcernalo).

2. Vajicka pokrajame taktiez (alebo pretlacime ako na salat), primiesame k jablkam, osolime a okorenime.

3. Pred podavanim mozeme nechat chvilu odstat v chladnicke, no ok je aj uplne cerstvo urobeny.



A spolocnost mi robila Shakira:



3 comments: